Flyt...

…har jag inte i mitt bloggande. Det går trögt, riktigt trögt. Hade sagt till mig själv att en till två gånger i månaden skall jag uppdatera min blogg. Hmm, det har inte gått speciellt bra.


Något annat som däremot flytit på är våren. Dessutom i rasande fart. Vi är mitt i juni och snart är det midsommar. Denna härliga sommarhögtid där alla är så glada och lyckliga, så som folk bara är innan det är dags att gå på semester. Jag längtar så klart också till semestern. Samtidigt så vill jag ju inte att sommaren ska ta slut. Väldigt kluvet.


Förra sommaren tillbringade vi på hemmaplan. Och jag tror nog att vi fick en eller kanske 2 dagar på stranden. Det känns trist och jag hoppas innerligt att de veckor vi har framför oss nu blir lite mer strandvänligare.
Inte för att jag älskar att flyta runt i 19 gradigt vatten i en urblekt bikini, med vita (dock förhoppningsvis hyfsat nyrakade) ben och sand överallt (därför att man smörjt sig med solskydd 50). Men för tjejernas skull vore det ju härligt med några soliga stranddagar. Dessutom är det ju den enda chansen man har att få lite mindre vita ben.

Om man nu inte gillar att bada är det trots allt väldigt avkopplande att bara ligga på stranden och läsa en bok, speciellt eftersom barnen klarar sig själva.
Förberedelserna innan man kommer iväg till stranden är ett kapitel för sig. Ibland känns  det som ett super projekt innan allt är packat och klart. Jag syftar framför allt på picknicken som alla i familjen förväntar sig att jag ska fixa. Det går ju ”inte” med vanliga torra ostmackor. Bara turen till mataffären tar därför en halv dag.


Jag tror de flesta av oss någon gång har råkat ut för att när man väl parkerat sig på den enda lilla lediga sandplätt som finns kvar på stranden, då går solen i moln.


Någonstans har jag min drömbild av hur en perfekt dag på stranden ska vara. Lagom mycket sol, lagom mycket vind, lagom mycket folk, lagom mycket skrikande barn och definitivt inga picknickförberedelser. Gärna trevligt sällskap med badkamrater i samma ålder som mina tjejer. Ja de är stora, men ändå.


Nä, denna semester ska jag bara flyta runt. Inga stora förväntningar eller krav.
Är det stranden som gäller blir det inga förberedelser. De flesta stränder har väl trots allt ett Cafe där man kan köpa något ätbart. Om inte annat så finns det väl i alla fall glass och kaffe.


Det enda jag kan tänka mig att förbereda inför nästa eventuella strandbesök är en liten kylbag. Innehållet skall då enbart vara flytande och väldigt kallt, helst med lite bubblor i. //Filosoftanten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0