Komma ut ur garderoben...

Vilket otroligt konstigt men samtidigt intressant ”ordspråk”.  Men vad menas egentligen och var kommer det ifrån? Tittar man på Wikipedia står det i korta drag att man offentliggör sin sexuella läggning.  Vanligast är att läsa om kändisar som öppet vill berätta om sina nya eller gamla relationer. Jag tänker inte gå in i vidare diskussioner om vilka olika läggningar det finns. Jag anser att det är helt upp till var och en att välja vad man vill eller inte vill vara.

För mig personligen tycker jag att "ordspråket" kan användas i många andra sammanhang. Håller just nu på med en rensning av prylar hemma. Här kan vi verkligen snacka om vad som kommer ut ur gardroben. Jag hittar saker som jag glömt bort att jag hade. De mesta är kanske inget jag skulle använda, men ett och annat guldkorn har faktiskt dykt upp.

 

Jag tänker själv komma ut ur min gardrob. Nej, det handlar inte om några specifika relationer. Jag är lyckligt gift och har inga planer på att förändra den statusen.

Däremot har jag på min blogg valt att vara anonym, fram till idag. Varför vet jag inte. Kanske på grund av feghet och osäkerhet kring hur mitt skrivande skulle fortlöpa. Det är lättare att inte vara ”någon” för då behöver man ju inte förklara sig om det går åt pipsvängen.

Men det är ju självklart att jag måste stå för vem jag är och för det jag skriver. Bild och namn kommer att läggas ut på profilsidan.


Det finns fler tillfällen när uttrycket ” komma ut ur gardroben” använts flitigt. Tänk alla de gånger då barnen lekt kurragömma inomhus och man sagt att de ska komma ut ur gardroben för att maten är klar. Det känns verkligen som att orden använts i sitt rätta sammanhang. //Filosoftanten


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du skriver så GALET bra!!!

Följer med stort intresse din sida.

2011-10-20 @ 08:21:27
Postat av: Anna

Heja Annelie, ut ur garderoben bara!

2011-10-23 @ 23:48:50
Postat av: Annika

Helt rätt beslut, du har inget att skämmas för. Hur kan det bli bättre än så här.

Stora kramar från din vänn.

2011-10-25 @ 15:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0