Påsar

Jag anser att de flesta påsar är ganska praktiska och användbara. Hur skall man annars kunna förflytta saker från affären eller matlådan till jobbet? Att lägga lunchlådan utan påse rätt ned i handväskan är inte att rekommendera. Såvida man inte vill riskera att ha köttfärssås tillsammans med betalkorten och telefonen.

Det finns en annan slags påse som jag inte tänkt på men som jag blev påmind om i morse när tänderna borstades.  Jag har inte ens i mina tankar om att man börjar bli medelsålders funderat på dessa påsar som tydligen lättare uppenbarar sig med stigande ålder och/eller vid trötthet. Dessa påsar kan inte användas till att förflytta saker eller vara till någon nytta över huvud taget.
De är relativt små och sitter fast under ögonen.


Eftersom jag nu blivit medveten om dessa små kroppsliga skavanker måste jag kanske göra något åt det, eller? Jag vägrar tro att påsarna enbart är åldersbetingade. Dessutom kan jag ändå inte påverka hur gammal jag är. Svaret är så klart för lite sömn. För att hinna med så mycket som möjligt på 24 timmar är det lätt att låta sömnen stå tillbaka. För mig är kvällen den absolut bästa tiden på dygnet. Man får pyssla med sina egna projekt och det är då man har möjlighet till lite lugn och ro. Kommer nog aldrig att kunna lägga mig innan 23.


Nä, jag får nog hoppa över Törnrosasömnen och fortsätta att låta påsarna ha en mer eller mindre framträdande roll. Så länge de inte är åldersrelaterade, gör det ingenting. // Filosoftanten
 


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Jag har hört att det ska funka med hemorojdkräm på de där påsarna.....



Kram!

2011-09-19 @ 14:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0